Vanliga frågor om beställningar, betalningar, leveranser och returer

Hur lång leveranstid har ni?

Vi har en leveranstid på 3-5 arbetsdagar men vårt mål är att alltid leverera er vara så fort som möjligt. 

Hur skickas min beställning?

Vi skickar beställningarna i postpåsar och mindre varor skickas direkt till din brevlåda. Om du beställer större(tjockare) varor eller flera produkter skickar vi dessa till närmsta utlämningsställe med spårning. Vill du spåra ditt paket, skicka ett mejl till [email protected] så ordnar vi detta.

Hur handlar jag?

Du letar igenom vårt sortiment antingen genom att klicka på någon av våra tillverkare eller i någon av våra kategorier. När du har hittat en produkt du gillar trycker du på lägg i shoppingbagen och då hamnar denna produkten i din varukorg. Kassan hittar du i längst upp till höger och du kan sedan börja fylla i dina uppgifter och genomföra din beställning. Köpvillkor här.

Vilka avgifter betalar jag hos er?

Det är alltid fri frakt inom Sverige när du handlar hos Manky.se. Om du betalar med betalkort, internetbank eller delbetalning med Klarna så tillkommer inga extra avgifter. Däremot så tillkommer 19:- om du beställer med Klarna Faktura. 

Kan jag ångra mitt köp?

Vi kan inte garantera att det går men skicka ett mejl så fort som möjligt till vår kundtjänst ([email protected]) och om du har tur så kanske vi inte har hunnit skicka iväg ditt paket.

Kan jag komplettera eller ändra mitt köp?

Vi kan inte garantera detta men skicka ett mejl till vår kundtjänst och om vi inte hunnit skicka din order kan vi ändra eller komplettera din order. 

Får jag någon orderbekräftelse?

Ja, det får du alltid till den mejl du anmälde vid köpet. Om det är så att du inte fått någon så behöver du inte oroa dig men skicka ett mejl till vår kundtjänst för säkerhets skull.

Hur betalar jag?

Du kan använda kortbetalning där vi tar emot VISA eller Mastercard kort. Det går också att betala med internetbank(Nordea/Swedbank) eller med Klarna faktura/konto, samt postförskott.  

Är det säkert att betala med kort och bank hos er?

Vi använder oss av Dibs betaltjänst och vi har den globala säkerhetsstandarden 3D-Secure framtagen av Visa och Mastercard samt SSL-kryptering.

Kan jag byta eller skicka tillbaks min vara?

Ja det kan du, vi skickar alltid med en blankett med mössan. Där kan du läsa om returer och hur du byter din vara. Det enda du behöver göra är att skicka tillbaks mössan med ifylld blankett så får du antingen pengarna tillbaks eller en ny vara.

Jag får nyhetsbrev från er men jag vill inte ha det, hur gör jag för att avsluta det?

Med varje nyhetsbrev finns det en länk längst ner där du kan trycka och avregistrera dig annars kan du bara skicka ett mejl till kundtjänst så löser vi det.

Får ni in nya märken eller fler av existerande modeller?

Vi försöker hela tiden hitta nya märken och förhoppningsvis ta in dem. Om en vara är slut som du vill ha kan du skicka mejl till kundtjänst och fråga om vi kommer ta in fler av den varan.


Alltid fri frakt

3-5 dagars leverans

60 dagars öppet köp

Störst i Sverige på mössor

Gilla oss på sociala medier

Få exklusiva erbjudanden och rabatter först av alla genom vårt nyhetsbrev.

Nöjda kunder
"Tack för mössan och den otroligt snabba leveransen. Min dotter älskar den och vägrar ta av den." "Tack för tipset jag fick från er igår, jag är jättenöjd med mössan." "Fick mitt paket idag i brevlådan. Kvaliteten på mössan är över mina förväntningar."